САЩ създават глобален рускоезичен телевизионен канал

9 февруари 2017 г. Руски дневник

Две финансирани от американското правителство електронни медии създават глобална рускоезична телевизионна мрежа като алтернатива на контролирани от Кремъл медии, които според "Асошиейтед Прес" (Associated Press) разпространяват пропаганда и дезинформация, пише изданието в четвъртък (9 февруари).

Новият глобален тв канал се нарича "Current Time" ("Текущо време") и ще се ръководи от базираното в Прага радио "Свободна Европа" с помощта на базираното във Вашингтон радио "Гласът на Америка".

Новият канал стартира официално тази седмица, макар че тихомълком започна да се излъчва още миналата година. Шест часа от денонощната му програма са отделени за предавани на живо новинарски емисии, включително едночасово пряко предаване от Вашингтон и второ такова от Прага. Програмата на "Current Time" е насочена към рускоговорящи хора по цял свят, за да им предлага "базирани на факти новини", каквито болезнено липсват на руския медиен пазар, отбелязва АП.

Глобалната тв мрежа, която ще се предава в Европа по кабел, сателит и по интернет, е американски опит да се ограничи хегемонията на "мощната руска пропагандна машина", най-ярки представители на която са държавните тв канали "Спутник" и RT, добавя АП.

Според САЩ тези и други руски медии изопачават представите на руснаците за политиката и действията на тяхното правителство. Руската публика, твърдят те, има твърде ограничени източници на независими новини и тази липса трябва да бъде запълнена.

Нашата програма "не е замислена като пропаганда или контрапропаганда. Ние не възнамеряваме да се въвличаме в реакция на политическа програма, зададена от който и да е, в Русия или другаде", заяви по този повод Том Кент – шеф на радио "Свободна Европа".

АП припомня, че мисията на финансираното от САЩ радио е "подкрепата за свободата на словото и демокрацията по света". Тази мисия се корени във времената на Студената война, когато имаше нужда да се предоставят на хората отвъд Желязната завеса алтернативни гледни точки, пише медията.

Според АП приемането на програмата в самата Русия ще бъде затруднено поради липсата на договорни отношения с местни доставчици. Затова тамошните зрители ще могат да приемат програмата на американската рускоезична телевизия чрез сателит, специални приложения за приемане по интернет или на живо от сайта на "Current Time".

Публикуването на цели текстове или части от тях от сайта "Руски дневник" се разрешава единствено при цитиране на източника - "Руски дневник".
+
Like us on Facebook