САЩ осъдиха закриването на редица СМИ в Крим

Във Вашингтон «решително осъждат» закриването в Крим на редица СМИ, в това число и кримско- татарските, заявиха от Държавния департамент

“Ние решително осъждаме вчерашното закриване от руските окупационни власти на много, главно кримско – татарски СМИ, включително АTR Тв, последната независима телекомпания, която предаваше за кримско – татарското население,Кримската информационна агениця (QNA),  вестник „Авдет”, радиостанция „Майдан”и няколко дрги” - се казва в изявлението. От Държавния департамент отбелязаха ,че закриването на СМИ  е поредното от редица  действия по ограничаване  свободата на словото в Крим и призоваха незабавно да се възстанови работата им, предава РИА „Новости”.

Също  от  външно политическото ведомство заявиха за „дискриминация, заплашване и преследване” на кримските татари,и  потвърдиха позицията,че САЩ  смятат Крим за част от Украйна и продължават да поддържат суверенитета и териториалната му цялост. По – рано ЕС също призова да се възстанови излъчването  на кримско – татарския  тв канал. В отговор на това властите на републиката заявиха, че става дума за проява на двойни стандарти и избирателна позиция. По думите на вице – говорителя на кримсия парламент Ремзи Илясова, ЕС не обръща внимание на това, „което се случва в Украйна”, където „закриват вестници, канали, където е невъзможно да изразиш сводобно това, което мислиш” – предава BBC. Заедно с това президентът на Крим Сергей Аксьонов поръча да се създаде нова кримско- татарска телекомпания в замяна на ATR. „Създаването на действително народна кримско – татарска телевзия,свободна от идеологически и финансов дикат ще способства за реализация правата на кримските татари за получаване на правдива, обективна и безпристрастна информация на роден език, ще придаде допълнителен импулс за развитието на националната култура” – заяви той пред ТАСС. Аксьонов подчера, че през последните години  кримско – татарският сегмент в информационното пространство в републиката е бил монополизиран от частния медиахолдинг ATR, прекратил своето излъчване от 1 – ви април заради невъзможност да  се пререгистрира по руските закони. По неговите думи закриването на телеканала се случва „по вина на собствениците на холдинга”, привели  в нарушение законните права на кримчаните. ART работил в Крим на основание лиценз,издаден още от официалните ограни наУкрайна.В същото време законодателството на Русия изисква получването на руски лиценз. Тези СМИ, които  не направят това, не могат да продължат работа. Телеканалът прекрати излъчван в нощта на  първи април.

Преdставители на ATR заявиха, че Роскомнадзор забавил заявлението има за регистрация. На свой ред Роскомнадзор полани представителя на OБСЕ по въпросите на свободата на СМИ Дуня Миятович да посети службата за разясняване на ситуацията по спирне излъчването на кримско – татарския телекана ATR в Крим

 

"Российская газета". Всички права запазени.