„КиберБеркут“ разсекрети списъка на забранените в Украйна руски медии

В списъка са всички големи руски информационни агенции, телевизии, радиостанции, вестници и интернет-издания

Хакерската група „КиберБеркут“ публикува списък на медиите, акредитацията на чийто сътрудници е забранена от Министерството на информационната политика на Украйна, както и инструкция за украинските силови структури как да откриват журналисти, водещи „антиукраинска пропаганда“.

В списъка на медиите, чийто сътрудници не трябва да получават акредитации в Украйна, са всички големи руски информационни агенции, телевизии, радиостанции, вестници и интернет-издания. Сред „забранените“ медии са „Първи канал“, „Телеканал „Россия“, ВГТРК, „Россия-1“, „НТВ“, „“НТВ-МИР“, „Россия-24“, „Russia Today“, ТАСС, РБК, РЕГНУМ, Росбалт, „Комсомольская правда“, „Российская газета“, „Известия“, „Независимая газета“, „Труд“, „Московский комсомолец“.

Прави впечатление, че в списъка са интернет-сайтовете на такива медии, като „Гласът на Америка“, „Русская служба БиБиСи“,,Коммерсант“, „Ведомости“, „Новая газета“, Лента.ру. Газета.ру, както и „Euronews-Россия“.

Към списъка Министерството на информационната политика е разработило и подробна инструкция как да се откриват журналистите, които могат да водят „антиукраинска информационна дейност“.

„Документът поразява с детайлите. Смешно е, но сега наличието на лаптоп в багажа, на карта памет, фотоапарати и други приспособления може да послужи като основание за отказ на украинска територия да бъде допуснат всеки един човек! И обърнете внимание – става дума не само за руски, но и като цяло за чужди журналисти“, се казва в съобщението на групата.


 

 

"Российская газета". Всички права запазени.