Медии: Прокуратурата на Румъния предяви обвинения срещу дъщерна компания на "Лукойл"

Обвиняват Petrotel Lukoil в нарушaване на санкционния режим в Румъния

Прокуратурата на Румъния предяви обвинения срещу Petrotel Lukoil, дъщерна компания на руския петролен гигант "Лукойл" и един от най-големите румънски нефтопреработвателни заводи, в нарушаване на санкционния режим в страната, съобщава румънското издание Economica, позовавайки се на изявление на прокуратурата. Това предава РИА Новости.

"Фиксирани са търговски отношения на Petrotel Lukoil с компании, регистрирани в офшорни юрисдикции и намиращи се под контрола на лица, по отношение на които са налице санкции на ЕС", цитира изявлението на прокуратурата изданието .

Прокуратурата се позовава на финансови документи на завода за 2003-2014 година. Една от компаниите, с които дъщерното дружество на "Лукойл" е провеждало "съмнителни сделки", е регистрирана в Обединеното кралство.

Прокуратурата, също така, е изяснила, че външните плащания и вземания са били извършвани през банкови сметки, които принадлежат на компании-резиденти в офшорни юрисдикции; обемът на въвлечените средствата съставлява приблизително 249.9 милиона евро. Заедно с това в документите са посочени "съмнителни преводи" между Petrotel Lukoil и нейния мажоритарен акционер Lukoil Europe, пише изданието.

По-рано в понеделник румънската прокуратура обвини другата дъщерна компания на "Лукойл", Lukoil Europe, в пране на пари, щетите от предполагаемите измами се оценяват на 1.77 милиарда евро.

Прокуратурата на румъснския град Плоещ, където се намира рафинерията, управлявана от Petrotel Lukoil, съобщи на 8 юли, че са блокирани сметките на дъщерните дружества на "Лукойл" в размер на 2.2 милиарда долара в рамките на разследване за пране на пари и укриване на данъци. Става дума за задържане на активи и блокиране на чуждестранни сметки в Холандия на дъщерните компании на "Лукойл" – Petrotel Lukoil (собственик на румънскa рафинерия в град Плоещ) и Lukoil Europa Holdings (мажоритарен акционер на Petrotel Lukoil). Компанията отрича всички обвинения и обжалва тези претенции.

 

"Российская газета". Всички права запазени.