Турция блокира достъпа до руския сайт „Спутник“

Уебсайтът на държавната руска информационна агенция „Спутник“ в Турция е блокиран. Това съобщи в петък (15 април) турският редактор на изданието, цитиран от Ройтерс. Изданието отбелязва, че това се случва малко след като руския президент Владимир Путин отправи критични коментари по адрес на турското ръководство.

Уебсайтът на държавната руска информационна агенция „Спутник“ в Турция е блокиран. Това съобщи в петък (15 април) турският редактор на изданието, цитиран от Ройтерс. Изданието отбелязва, че това се случва малко след като руския президент Владимир Путин отправи критични коментари по адрес на турското ръководство.

„Няма достъп до sputniknews.com и поддомейните от Турция. Изпратихме писмо до регулаторната агенция с въпрос какви са причините. Изобщо не очаквахме забрана“, каза пред Ройтерс Махир Бьозтепе. От агенцията не са успели да се свържат с представители на турската агенция, отговорна за регулацията на сектора. На сайта ѝ обаче има съобщение, че спрямо Sputniknews.com е предприета „административна мярка“. Подобни мерки се ползват често, когато властите в Анкара искат да блокират достъпа до интернет сайтове, отбелязва Ройтерс.

Главният редактор на „Спутник“ в Москва Маргарита Симонян определи блокирането като „пореден акт на груба цензура“ в Турция и заяви, че достъпът до него е бил прекъснат късно в четвъртък, часове след критичните коментари на Путин.

„Имаме проблеми с някои политически лидери (в Турция), чието поведение според нас е неадекватно“, каза Путин в „пряката линия“ с гражданите на Русия в четвъртък.

„Спутник“ е основана през 2014 г. и е част от холдинга на „Росийская газета“.

За последната една година Турция затвори или конфискува няколко вестника. Понякога тя блокира достъпа до социалните медии, като често причината са снимки или съдържание, което споделят потребителите, отбелязва Ройтерс.

"Российская газета". Всички права запазени.