Турският съд потвърди блокирането на руския сайт „Спутник“

Съдът в район Гелбаши, провинция Анкара, потвърди решението на Управлението по телекомуникации и връзки в Турция за блокиране на достъпа до редица сайтове, включително и руския сайт „Спутник“, съобщава РИА „Новости“ в събота (16 април).

Съдът в район Гелбаши, провинция Анкара, потвърди решението на Управлението по телекомуникации и връзки в Турция за блокиране на достъпа до редица сайтове, включително и руския сайт „Спутник“, съобщава РИА „Новости“ в събота (16 април).

„Спутник“ е основана през 2014 г. и е част от холдинга „Росийская газета“, към чието семейство принадлежи и сайта „Руски дневник“.

Според представителите на Управлението за телекомуникации и връзки на Турция, „Спутник“ и другите блокирани сайтове съдържат  пропаганда за тероризъм и поощряват насилието и престъпността.

Блокирани са още редица блогове в Twitter, новинарската агенция Dicle, заради „заплаха за обществения ред и националната безопасност“ на Турция.

Съдът в турската провинция Гелбаши постанови, че „това искане е уместно и е направено в защита на живота, имуществото и безопасността на гражданите“, съобщава РИА „Новости“.

Сайтът „Спутник“ в Турция беше блокиран в четвъртък и по думите на главния му редактор за Турция Турал Керимов, в петък Управлението по телекомуникации и връзки потвърдило блокирането без да дава обяснения. Той заяви още, че към настоящия момент представителството на „Спутник“ в Турция се занимава с подаването на официални запитвания и получаване на по-подробна информация. Докато е блокирано онлайн изданието, редакцията публикува своите материали във Facebook.

В Москва определят блокирането на медиата за неправомерно и грубо нарушение на фундаментални права и свободи на човека. Външното министерство на Русия отбеляза, че Анкара продължава натиска над медиите и журналистите в Турция.

Блокирането на „Спутник“ не е първото посегателство срещу свободата на медиите в Турция. На 4 март властите в Турция обискираха холдинга Feza Media Group и редакцията на вестник „Заман“ (Zaman), който си позволяваше да печата мнения, различни от официалните. А протестът в защита на изданието беше грубо пресечен от полицейски сили и сълзотворен газ.

 

"Российская газета". Всички права запазени.