NYT твърди, че руски чиновници са признали съществуването на допинг-система

Изданието цитира и.д. шефката на руската антидопингова агенция РУСАДА

Вестник "Ню Йорк Таймс" (NYT) съобщава в сряда (28 декември), че руски чиновници са признали за първи път в интервю съществуването на програма за допинг в страната, предава "Интерфакс". Като доказателство изданието цитира думите на и.д. председателя на Руската антидопингова агенция (РУСАДА) Анна Анцелиович.

Според версията на всекидневника тя заявила, че "става дума за институционален заговор", но подчертала, че в него не са замесени представители на висшето ръководство. И.д. шефката на РУСАДА споделила, че била потресена, когато узнала за допинг-системата.

"Ню Йорк Таймс" цитира и изказването на председателя на независимата обществена антидопингова комисия на Олимпийския комитет на Русия (ОКР) Виталий Смирнов. "От моя гледна точка като бивш министър на спорта и президент на Олимпийския комитет, ние допуснахме много грешки. Трябва да открием причините, поради които младите спортисти вземат допинг и защо се съгласяват на това", казал той.

Русия никога не е отричала, че в страната има отделни случаи на употреба на допинг от спортисти, но никаква държавна допингова програма няма, коментира депутатът от Държавната Дума и олимпийска шампионка по кънки бягане Светлана Журова по повод публикацията на "Ню Йорк Таймс".

"Ние не отричаме, че е имало (употреба на забранени препарати, бел.ред.). Дори потвърждаваме, че е имало хора, вземали допинг, но не и държавна програма…Става дума за схема: треньор, спортист, лекар и тяхно индивидуално решение – но никаква държавна програма, разбира се, няма", цитира думите й РИА "Новости".

На 9 декември бе публикувана втората част от доклада на независимата комисия на Световната антидопингова агенция (ВАДА), ръководена от Ричард Макларън, за употребата на допинг от руски спортисти. В него се говори, че над хиляда руски спортисти, сред които медалисти от зимните игри в Сочи, чиновници и цели структури в Министерството на спорта, са съпричастни към "руската държавна допингова програма".

"Российская газета". Всички права запазени.