Симонян: Обвиняват RT, че е публикувал реални факти за Клинтън

Главният редактор коментира доклада на американското разузнаване.

Главният редактор на RT Маргарита Симонян в понеделник (9 януари) опроверга обвиненията, включени в доклад на американското разузнаване, според които каналът е участвал в кампания, "целяща да урони доверието на зрителската аудитория в САЩ към американските демократични процеси", съобщи RT.

В коментар, предоставен на редакцията на "Гардиън" (The Guardian) по имейл, Симонян оспорва твърденията на разузнаването на САЩ, свързващи RT с действия от страна на Русия, за които се твърди, че са "осъществени по заповед" на президента Владимир Путин с цел да повлияят върху изхода от президентските избори, довели до избирането на Доналд Тръмп.

Според доклада в своите репортажи RT "описва секретаря [Хилари] Клинтън в продължение на цялата кампания в изключително негативна светлина, като поставя акцент върху разбиването на електронната поща и я представя като корумпиран човек, страдащ от проблеми с физическото и психическото здраве, както и свързан с ислямски екстремисти".

Симонян определи доклада като "тъжен коментар по повод обстановката в аналитичните кръгове на разузнавателните служби на САЩ".

"Единственото обвинение на разузнаването по адрес на RT се състои в това, че ТВ каналът критикува Клинтън, публикувайки в своите репортажи за нея реални факти", пише Симонян. "И това е нашето т. нар. престъпление! Каква зашеметяваща подкрепа за свободата на словото и журналистиката", пише Симонян. 

Според основателя на уебсайт, посветен на разобличаването на руската пропаганда Алексей Ковальов има много основания RT да бъде критикуван, "но в конкретния доклад причините, по които се споменава RT, са избрани напълно невярно. Отразяването на протести и други социални и политически разногласия е съвършено законна журналистическа дейност", смята експертът.

Той допълва, че значението, което докладът на американското разузнаване придава на ТВ канала, е твърде вероятно да бъде възприето от ръководството му като сериозна победа, което може да доведе до по-голямо финансиране за дейността му.

Според Ковальов, разглеждайки журналистите от RT, работещи в САЩ, "като на диверсанти и шпиони", докладът само увеличава арсенала на руските власти, които могат да използват в отговор на критиките срещу Русия в западните медии.

Симонян отрича, че дейността на RT е пропаганда или опит за намеса.

RT се финансира от бюджета на Руската федерация, а ръководството на ТВ канала твърди, че журналистите му са независими.

Според Симонян RT по нищо не се отличава от други радио-телевизионни компании, спонсорирани от държавата. Тя пише: "Смятам, че фактът че "Би Би Си", "Дойче Веле" и "Би Би Джи" (BBG) получават много по-голямо финансиране от RT (BBG – почти три пъти повече от RT), за да разпространяват гледната точка на правителството на техните страни сред глобалната аудитория, което на свой ред говори, че медийно-политическият естаблишмънт на САЩ и Европа не иска да губи монопол върху начина, по който се подава информацията".

Внимание! Всяко пълно или частично копиране на материали на Russia Beyond без писмено разрешение и директен линк към оригиналната публикация на Russia Beyond, включително от други електронни ресурси, ще се смята за грубо нарушение на Закона за защита на интелектуалната собственост на Руската федерация. Russia Beyond и медийният холдинг RT си запазват правото да реагират на подобни нарушения в различни държави, включително по съдебен ред.