Facebook отрича политически мотиви при блокирането на акаунта на RT

Според руските политици това е "поредният тревожен сигнал".

Facebook отрича политически мотиви за временното ограничаване на редица функции на англоезичната страница на телевизия RT, съобщи РИА "Новости" в петък (20 януари), като се позова на администрацията на компанията.

В четвъртък Facebook ограничи възможностите на RT да публикува постове, снимки и видео на англоезичната страница на медията до сутринта на 21 януари. Съгласно уведомлението, решението е взето във връзка с предполагаеми нарушения на авторски права при транслация на прощалната пресконференция на президента на САЩ Барак Обама.

Съобщава се, че жалбата е постъпила от името на телевизия "Сегашно време" – проект на американското радио "Свобода", което получава финансиране от Държавния департамент на САЩ. Самият канал опровергава тези данни.

Всички функции на RT скоро бяха възстановени, а представител на Facebook съобщи, че "причините за временно блокиране на някои функции се проверяват". При това, от компанията не отговорили на РИА "Новости" ще публикуват ли резултатите от проверката.

В коментар по ситуацията говорителят на руското външно министерство Мария Захарова нарече частичното блокиране на RT във Facebook неприемливо. Тя каза, че "ако случилото се приеме за цензура под технически претекст, това е недопустимо".

Шефът на комисията по информационна политика в Държавната дума на Русия Леонид Левин заяви, че вижда в случващото се "поредния тревожен сигнал" и смята, че това е нарушение на принципите на социалните мрежи и посегателство срещу свободата на словото.

Facebook категорично отрича възможността работата на страницата на RT в мрежата да е ограничена с политически мотиви, заявявайки, че предположенията за връзка на инцидента с външни фактори не съответстват на действителността.

Внимание! Всяко пълно или частично копиране на материали на Russia Beyond без писмено разрешение и директен линк към оригиналната публикация на Russia Beyond, включително от други електронни ресурси, ще се смята за грубо нарушение на Закона за защита на интелектуалната собственост на Руската федерация. Russia Beyond и медийният холдинг RT си запазват правото да реагират на подобни нарушения в различни държави, включително по съдебен ред.