Асанж нарече "лъжа" обвиненията, че WikiLeaks работят за Русия

Немският седмичник Spiegel взе интервю от основателя на WikiLeaks.

Основателят на WikiLeaks Джулиан Асанж назова лъжлива информация заявленията за това, че сайтът работи за целите на "руската пропаганда", съобщи РИА "Новости" в петък (19 май).

В интервю с Асанж немското издание "Шпигел" (Spiegel) заяви, че "през последните месеци WiliLeaks постоянно са упреквани в това, че служат за целите на руската пропаганда и преднамерената дезинформация".

"Обратното, аз наричам това лъжлива информация. Освен това, откакто Хилъри Клинтън загуби изборите, тя опитва да изкара виновни бившия шеф на ФБР Джеймс Коми, Русия и нас", каза Асанж, като добави, че WikiLeaks никога няма да цензурират информация, получена от техните източници, за да пощадят един или друг кандидат.

По негови думи твърдението, че източникът на публикуваните в WikiLeaks документи на ЦРУ може да е руската страна – е "медийна фантазия".

"Това е фантазия на средствата за масова информация. По време на последната си пресконференция на президентския пост на САЩ Барак Обама заяви, че американското правителство няма доказателства за сътрудничество между WiliLeaks и Русия. Същевременно властите на САЩ смятат, че документите на ЦРУ са предоставени не от държавата, а от една от частните фирми, които работят за ЦРУ", добави Асанж.

Немският седмичник взе интервю от Асанж, след като стана ясно, че Швеция е прекратила следствието по повод подозрение в изнасилване от 2010 година. Лондонската полиция публикува изявление, в което предупреди, че в случай, че Асанж опита да напусне посолството на Еквадор, където той се намира и в момента, отново ще бъде арестуван. Повод за ареста в Лондон стана валидна заповед, издадена от Уестминстърския магистратен съд, след като основателят на скандалния сайт на 29 юни 2012 година отказа да се предаде на съда. Властите на Великобритания и САЩ отказаха да коментират дали са изпратили искане за екстрадирането на Асанж.

Внимание! Всяко пълно или частично копиране на материали на Russia Beyond без писмено разрешение и директен линк към оригиналната публикация на Russia Beyond, включително от други електронни ресурси, ще се смята за грубо нарушение на Закона за защита на интелектуалната собственост на Руската федерация. Russia Beyond и медийният холдинг RT си запазват правото да реагират на подобни нарушения в различни държави, включително по съдебен ред.