Кремъл се извини за грешка в данните за собствеността на „Зюддойче Цайтунг“

Говорителят на Кремъл Дмитрий Песков заяви в петък (15 април), че Кремъл поднася извиненията си към германското издание „Зюддойче Цайтунг“ (Sueddeutsche Zeitung) заради невярна информация, която свърза вестника с американската банка „Голдман Сакс“ (Goldman Sachs), предаде газета.ру.

Говорителят на Кремъл Дмитрий Песков заяви в петък (15 април), че Кремъл поднася извиненията си към германското издание „Зюддойче Цайтунг“ (Sueddeutsche Zeitung) заради невярна информация, която свърза вестника с американската банка „Голдман Сакс“ (Goldman Sachs), предаде газета.ру.

Изявлението дойде, след като в „пряката линия“ с руския президент Владимир Путин в четвъртък той свърза „Голдман Сакс“ с публикуваните „панамски документи“, като заяви, че в скандала очевидно има поръчител. „Ушите на поръчителите стърчат отвсякъде, стърчат, но дори не се изчервяват“, коментира Путин.

Според Песков става въпрос за грешка при подготвянето на информация за „пряката линия“ с руския президент Владимир Путин в четвъртък.

„Това е по-скоро наша грешка, грешка на човека, който е подготвял“ информацията, каза Песков и допълни, че „разбира се, поднесохме своите извинения“ към изданието.

Късно в четвъртък германският вестник, който публикува данни от т. нар. „панасмки документи“, опроверга всякаква връзка с „Голдман Сакс“.

„Зюддойче Цайтунг“ нито пряко, нито косвено не е свързан с „Голдман Сакс“. Той е 100% дъщерно дружество на издателската компания „Зюддойчер Ферлаг“ (Sueddeutscher Verlag). Тя на свой ред е 81,25% собственост на компанията „Зюдвестдойче Медиен Холдинг“ (Suedwestdeutsche Medien Holding) и 18,75% - на издателството „Мюнхнер Ферлегерфамили Фридман“ (Muenchner Verlegerfamilie Friedmann”, съобщи изданието на сайта си.

„Голдман Сакс“ е била сред потенциалните купувачи на вестника, но в крайна сметка не е успяла да го придобие, предаде Би Би Си (BBC).

"Российская газета". Всички права запазени.